|
1 |
|
|
2 |
|
Autor(i): | Steiner, George |
Naslov: | Smrt tragedije / George Steiner ; prijevod Giga Gračan |
Impresum: | Zagreb : Centar za kulturnu djelatnost SSO Zagreba , 1979 |
Materijalni opis: | 265 str. ; 18 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Prolog, Mala edicija ; knj. 6 |
Napomena: | Prijevod djela : The death of tragedy. - Str. [241]-249: Pogovor / Giga Gračan |
Ključne riječi: | teorija književnosti -- tragedija * kazalište |
UDK: | 82.0-2 + 792.21 |
Signatura: | 82.0 STE S |
Inventarni broj: | 80/78, 80/79, 80/80, 81/251, 81/252, 81/253, 81/254, 81/255 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 4854 |
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
Naslov: | Drama : rađanje moderne književnosti / priredila Mirjana Miočinović |
Impresum: | Beograd : Nolit , 1975 |
Materijalni opis: | 444 str. ; 21 cm |
Jezik: | srpski |
Nakladnička cjelina: | Književnost i civilizacija |
Napomena: | Str. 426-444: Beleške o piscima |
Ključne riječi: | teorija drame * drama |
UDK: | 82.0-2 * 792.01 |
Ostali autori / urednici: | Miočinović, Mirjana |
Namjena : | jedan primjerak za poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 82.0 DRA |
Inventarni broj: | 1078, 1170, III-235, 81/67, 81/68, 81/69, 81/70, 81/71 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 1332 |
|
9 |
|
ISBN: | 953-6770-02-4 |
Autor(i): | Paro, Georgij |
Naslov: | Razgovor s Miletićem / Georgij Paro |
Impresum: | Zagreb : Disput , 1999 |
Materijalni opis: | 246 str. : ilustr. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Četvrti zid ; knj. 1 |
Napomena: | Str. 217-220: Vrapčić : (pogovor) / Nino Škrabe. - Str. 221-236: Popis režija Georgija Para. - Str. 237-239: Bibliografija. - Kazalo imena |
Ključne riječi: | Miletić, Stjepan |
Sažetak: | Razgovor s Miletićem ; Iz kazališnih knjižica ; U raznim povodima ; Zapis iz Amerike ; Prilozi |
UDK: | 792.2(497.5)"19"(0:82-9) |
Signatura: | SF 117565-1 |
Inventarni broj: | 65372 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Zavoda za slavensku filologiju, http://www.knjiznice.ffzg.hr/slavfilologija |
MFN: | 676 |
|
10 |
|
ISSN: | 0352-9126 |
Autor: | Richardson, Brian |
Naslov: | Vrijeme je poludjelo |
Matična publikacija: | Novi Prolog : revija za dramsku umjetnost / [editress-in-chief, glavna urednica Mani Gotovac]. - God. IV (XXI) (jesen/zima 1989.), br. 14/15/16; str. 106-112 |
Impresum: | Zagreb : Nakladni zavod Matice hrvatske, 1986-1990 |
Napomena: | Prethodni naslov: Prolog (Zagreb). - Tematski blok: Subjekt, vrijeme, prostor |
Ključne riječi: | vrijeme u drami * temporalnost u drami |
UDK: | 82.0-2 * 792 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 18098 |
|
11 |
|
ISSN: | 0352-9126 |
Naslov: | Prilozi za povijest cenzure u našem glumištu : (iz zagrebačkih kazališnih razgovora) |
Matična publikacija: | Novi Prolog : revija za dramsku umjetnost / [editress-in-chief, glavna urednica Mani Gotovac]. - God. III (XX) (zima 1988/89), br. 11; str. 17-21 |
Impresum: | Zagreb : Nakladni zavod Matice hrvatske, 1986-1990 |
Napomena: | Prethodni naslov: Prolog (Zagreb). - Tematski blok: Dramski pisac danas i ovdje |
Ključne riječi: | pisac - dramski * dramsko pisanje * cenzura |
UDK: | 82.0-2 : 792 |
Vrsta građe: | Članak |
Knjižnica: | Zbirka komparativne književnosti, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 17931 |
|
12 |
|
|
13 |
|
ISBN: | 978-0-19-871139-1 |
Naslov: | Modern theories of drama : a selection of writings on drama and theatre, 1850-1990 / edited and annotated by George W. Brandt |
Impresum: | Oxford : Clarendon Press , 1998 |
Materijalni opis: | xxii, 334 str. ; 24 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | Zastupljeni autori: Wagner, Richard ; Polti, Georges ; Brunetiere, Ferdinand ; Bergson, Henri ; Bentley, Eric ; Sartre, Jean-Paul ; Dürenmatt, Friedrich ; Baker, Howard ; Turner, Victor ; Hebbel, Friedrich ; Zola, Émile ; Strindberg, August ; Shaw, George Bernard ; Miller, Arthur ; Maeterlinch, Maurice ; Yeats, William Butler ; Mejerhol'd, Vsevold Emil'evič ; Craig, Edward Gordon ; Appia, Adolphe ; O'Neill, Eugene ; Jarry, Alfred ; Apollinaire, Guillaume ; goll, Yvan ; Marinetti, Filippo Tommaso ; Witkiewicz, Stanisław Ignacy ; Artaud, Antonin ; Grotowski, Jerzy ; Brook, Peter ; Toller, Ernst ; Picator, Erwin ; Brecht, Bertolt ; Weiss, Peter ; Boal, Augusto ; Wandor, Michelene ; Honzl, Jindřich ; Eco, Umberto ; Carlson, Marvin ; Esslin, Martin ; Pavis, Patrice. - Str. [317]-328: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | kazalište -- teorija * semiotika kazališta * političko kazalište * drama -- teorija |
Sažetak: | Part I: Introduction. -The Work of Art of the Future, Richard Wagner ; The Thirty-Six Dramatic Situations, Georges Polti ; The Law of the Drama, Ferdinand Brunetiere The Comic in Situations, Henri Bergson ; Melodrama, Eric Bentley ; For a Theatre of Situations, Jean-Paul Sartre ; Theatre Problems, Friedrich Durrenmatt ; Theatre Without a Conscience, Howard Barker ; Are There Universals of Performance in Myth, Ritual, and Drama?, Victor Turner. -Part II: Varieties of Realism. -The Relationship of Dramatic Art to its Age and Allied Matters, Friedrich Hebbel ; Naturalism, Emile Zola ; Author's Preface to `Miss Julie', August Strindberg ; Against the Well-Made Play, George Bernard Shaw ; `Death of a Salesman': A Modern Tragedy?, Arthur Miller. -Part III: Anti-Naturalism. -The Tragical in Daily Life, Maurice Maeterlinck ; The Theatre, William Butler Yeats ; Certain Nobel Plays of Japan, William Butler Yeats ; On the Theatre: The Fairground Booth, Vsevolod Emilievich Meyerhold ; The Art of the Theatre: The First Dialogue, Edward Gordon Craig ; Organic Unity, Adolphe Appia ; Memoranda on Masks, Eugene O'Neill ; A Dramatist's Notebook, Eugene O'Neill ; Author's Note to `A Dream Play', August Strindberg ; On the Futility of the `Theatrical' in the Theatre, Alfred Jarry ; Preface and Prologue to `The Breasts of Tiresias', Guillaume Apollinaire ; Preface to Die Unsterblichen (`The Immortals'), Yvan Goll ; Preface to `Methusalem, The Eternal Bourgeois', Yvan Goll ; The Futurist Synthetic Theatre, Filippo Tommaso Marinetti, with Emilio Settimelli and Bruno Corra ; On a New Type of Play, Stanislaw Ignacy Witkiewicz , The Theatre of Cruelty: First Manifesto, Antonin Artaud ; An End to Masterpieces, Antonin Artaud ; The Theatre's New Testament, Jerry Grotowski ; The Holy Theatre: Happenings, Peter Brook , The London Controversy: Tynan v. Ionesco, Eugene Ionesco. -Part IV: Political Theatre. -Letter to a Creative Collaborator, Ernst Toller ; The Programme of the Proletarian Theatre, Erwin Piscator ; The Modern Theatre is the Epic Theatre, Bertolt Brecht ; A Short Organum for the Theatre, Bertolt Brecht ; The Material and the Models, Peter Weiss ; Poetics of the Oppressed, Augusto Boal , Political Dynamics: The Feminisms, Michelene Wandor. -Part V: Semiotics. -Dynamics of the Sign in the Theatre, Jindrich Honzl ; Semiotics of Theatrical Performance, Umberto Eco ; Psychic Polyphony, Marvin Carlson ; The Signs of Stage and Screen, Martin Esslin ; Avant-Garde Theatre and Semiology: A Few Practices and the Theory Behind Them, Patrice Pavis. -Select Bibliography ; Index |
UDK: | 792:82.0-2 |
Ostali autori / urednici: | Brandt, George W. |
Namjena : | doktorski studij književnosti |
Signatura: | 792(08) MOD |
Inventarni broj: | III-3744 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 9261 |
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
ISBN: | 0-415-23494-8 |
Autor(i): | Shepherd, Simon ; Wallis, Mick |
Naslov: | Drama/theatre/performance / Simon Shepherd and Mick Wallis |
Impresum: | London ; New York : Routledge , 2004 |
Materijalni opis: | [viii], 262 str. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | The new critical idiom |
Napomena: | Str. [241]-253: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | drama * kazalište -- izvedba |
UDK: | 792 * 82.0-2 |
Namjena : | poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 792 SHE D |
Inventarni broj: | III-2184 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8090 |
|
17 |
|
ISBN: | 0-335-09658-1 |
Autor(i): | Williams, Raymond |
Naslov: | Drama in performance / Raymond Williams ; with a new introduction and bibliography by Graham Holderness |
Impresum: | Milton Keynes ; Philadelphia : Open University Press , 1991 |
Materijalni opis: | vi, 184 str. : .ilustr. ; 20 cm |
Jezik: | engleski |
Napomena: | 1. izd. 1954. - Str. 175-182: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | kazalište - povijest * drama - kazališna izvedba * Shakespeare, William -- Antonije i Kleopatra * Sophocles -- Antigona * Čehov, Anton Pavlovič -- Galeb |
Sažetak: | Acknowledgments. -Introduction to this edition, by GRaham Holderness. -1. Introduction. -2. 'Antigone' by Sophocles. -3. English Medieval drama. -4. 'Antony and Cleopatra' by Shakespeare. -5. Plays in transition. -'The seagull', by Chekhov. -7. Modern experimental drama. -8. 'Wild strawberries', by Ingmar Bergman. -9. Argumetn: text and performance. -Bibliography. -Index |
UDK: | 792(091) : 82.0-2 |
Namjena : | poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 792(091) WILL D |
Inventarni broj: | III-2058, III-2059, III-2060 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 7798 |
|
18 |
|
ISBN: | 953-217-024-3 |
Autor(i): | Čale Feldman, Lada |
Naslov: | Euridikini osvrti : o rodnim izvedbama u teoriji, folkloru, književnosti i kazalištu / Lada Čale Feldman |
Impresum: | Zagreb : Naklada MD : Centar za ženske studije , 2001 |
Materijalni opis: | 376 str. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Posebna izdanja |
Napomena: | Str. 315-351: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | rod * kazalište * književnost * teorija književnosti * književna teorija * žene * identitet |
Sažetak: | Predgovor. -"Teorija", transdisciplinarnost i (nacionalno) kazalište. -Domaće tijelo feminističke teorije. -Paradoksi spola/roda u kazališnoj teoriji i praksi. -Nevolje s izvedbom. -'Intermezzo sjetni'. -Ilirija prerušena. -Žensko za muško i muško za žensko u starijoj hrvatskoj dramatici i kazalištu. -Neobuzdana žena u slavonskom folkloru i pučkom igrokazu. -Spolna metateza i kazališna metalepsa u hrvatskom dramskom modernizmu i postmodernizmu. -O dvjema ženskim pričama o glumaškom životu. -'Intermezzo šaljivi'. -Filozofija glumice u Pirandellovoj drami 'Naći se'. -Varljivi identiteti: 'Orlandove' transsupstancijacije. -Literatura. -Index. -Bilješka o autorici |
UDK: | 82.0 + 792.2 |
Namjena : | tri primjerka za poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 82.0 ČAL E |
Inventarni broj: | III-1411, III-1457, III-1458, 07/130, 07/131 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 6852 |
|
19 |
|
ISBN: | 0-521-42383-x |
Autor(i): | Pfister, Manfred |
Naslov: | The theory and analysis of drama / Manfred Pfister ; translated from the German by John Halliday |
Impresum: | Cambridge : Cambridge University Press , cop. 1994 |
Materijalni opis: | XIX, 339 str. : ilustr. ; 23 cm |
Jezik: | engleski |
Nakladnička cjelina: | European studies in English Literature |
Napomena: | Prijevod djela: Das Drama, 5. izd., 1982.. - Str. 315-337: Bibliografija |
Ključne riječi: | teorija drame |
UDK: | 792.2 + 82.0-2 |
Signatura: | 792.2 PFI T |
Inventarni broj: | 95/25 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 1930 |
|
20 |
|
ISBN: | 3-8252-0580-0 |
Autor(i): | Pfister, Manfred |
Naslov: | Das Drama : Theorie und Analyse / Manfred Pfister |
Izdanje: | 8. Aufl |
Impresum: | München : Wilhelm Fink Verlag , 1994 |
Materijalni opis: | 454 str. ; 18 cm |
Jezik: | njemački |
Nakladnička cjelina: | UTB : Literaturwissenschaft ; 580)(Information uns Synthese ; Bd. 3 |
Napomena: | Str. 421-448: Bibliografija |
Ključne riječi: | drama - teorija |
UDK: | 792.2 * 82.0-2 |
Signatura: | 792.2 PFI D-8 |
Inventarni broj: | 96/23 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 2688 |
|
21 |
|
|
22 |
|
ISBN: | 3-7705-1368-1 |
Autor(i): | Pfister, Manfred |
Naslov: | Das Drama : Theorie und Analyse / Manfred Pfister |
Izdanje: | 3. Aufl |
Impresum: | München : Wilhelm Fink , cop. 1982. |
Materijalni opis: | 456 str. ; 18 cm |
Jezik: | njemački |
Nakladnička cjelina: | UTB : Literaturwissenschaft ; 580 |
Napomena: | Str. 421-451: Bibliografija |
Ključne riječi: | teorija drame |
UDK: | 792.2 * 82.0-2 |
Signatura: | 792.2 PFI DR |
Inventarni broj: | 94/111 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 1908 |
|
23 |
|
ISBN: | 953-6343-12-6 |
Autor(i): | Pfister, Manfred |
Naslov: | Drama : teorija i analiza / Manfred Pfister ; s njemačkog preveo Marijan Bobinac |
Impresum: | Zagreb : Hrvatski centar ITI , 1998 |
Materijalni opis: | 450 str. ; 20 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu = Manualia Universitatis studiorum Zagrebiensis, Biblioteka Mansioni |
Napomena: | Prijevod djela: Das Drama. - Str. 413-447: Bibliografija. - Kazalo |
Ključne riječi: | drama * kazalište * teorija drame |
Sažetak: | Uvodna bilješka. -1. Drama i dramsko. -1.1. O stanju istraživanja. -1.1.1. Nastavak djelovanja normativno-deduktivnih teorija drame. -1.1.2. Strukturalistički deficit. -1.1. Kriterij govora i dijalog. -1.2.1. Narativna i dramska govorna situacija. -1.2.2. Komunikacijski model narativnih i dramskih tekstova. -1.2.3. Apsolutnost dramskih tekstova. -1.2.4. Prostorno-vremenska struktura narativnih i dramskih tekstova. -1.2.5. Dijalog u dramskim i narativnim tekstovima. -1.3. Drama kao multimedkjski oblik prikazivanja. -1.3.1. Dramski tekst kao scenski realizirani tekst. -1.3.2. Repertoar kodova i kanala. -1.3.3. Kolektivnost produkcije i recepcije. -1.4. Drama u kontekstu izvedbi na javnim mejstima. -1.5. Problem definicije drame. -1.5.1. Kritika postojećih definicija. -1.5.2. Kriteriji razlikovanja dramskih tekstova. -2. Drama i kazalište. -2.1. Književni supstrat teksta i scenska realizacija. -2.1.1. Književna i kazališna recepcija. -2.1.2. Glavni i pomoćni tekst. -2.1.3. Scenske upute u pomoćnom tekstu. -2.1.4. Implicitne scenske upute u glavnom tekstu. -2.1.5. Nepostojanost determiniranja uprizorenog teksta kroz njegov književni supstrat. -2.1.6. Suodnos znakovnih sustava. -2.2. Dramski tekst i oblik kazališta. -2.2.1. Odnos između pozornice i gledališta. -2.2.2. Odnos između realnoga scenskog prostora i fiktivnog mjesta radnje. -2.2.3. Odnos između glumca i fiktivnog lika. -2.3. Ekskurs: drama i film. -2.4. Kazalište kao društvena institucija. -2.4.1. Javnost dramske komunikacije. -2.4.2. Model vanjskog komunikacijskog sustava dramskih tekstova. -2.4.3. Sociologija autora. -2.4.4. Sociologija medija. -2.4.5. Sociologija recepcije. -2.4.6. Sociologija sadržaja. -2.4.7. Sociologija simboličnih oblika. -2.5. Dramski tekst i publika. -2.5.1. Kolektivna recepcija i prijenos informacija. -2.5.2. Socijalna psihologija kolektivne recepcije. -2.5.3. Feedback između publike i pozornice. -3. Prijenos informacija. -3.1. Uvodna metodička napomena. -3.1.1. Matematički pojam informacije. -3.1.2. Informacija u vanjskom i unutrašnjem komunikacijskom sustavu. -3.2. Prethodna informiranost i obzor gledateljeva očekivanja. -3.2.1. Naslov i očekivanje vrste kao prethodna informarinanost. -3.2.2. Prethodna informiranost o temi. -3.3. Suodnos verbalnog i neverbalnog prijenosa informacija. -3.3.1. Matrica mogućih odnosa. -3.3.2. Identičnost. -3.3.3. Komplementarnost. -3.3.4. Proturječnost. -3.4. Odnosi između informiranosti likova i gledatelja. -3.4.1. Proturječna informiranost. -3.4.1.1. Prednost gledatelja u informiranosti. -3.4.1.2. Zaostajanje geldatelja u informiranosti. -3.4.2. Kongruentna informiranost. -3.4.3. Dramska ironija. -3.5. Struktura perspekrtive dramskih tekstova. -3.5.1. Perspektiva lika i autorski intendirana perspektiva recepcije. -3.5.2. Izjednačene i nadređene perspektive likova. -3.5.3. Tehnike upravljanja perspektivom. -3.5.3.1. Aperspektivni prijenos informacija. -3.5.3.2. Selekcija perspektiva likova. -3.5.3.3. Kombinacija perspektiva likova. -3.5.4. Tipovi strukture perspektive. -3.5.4.1. Aperspektivna struktura. -3.5.4.2. Zatvorena struktura perspektive. -3.5.4.3. Otvorena struktura perspektive. -3.6. Epske komunikacijske strukture u drami. -3.6.1. Epiziranje drame. -3.6.1.1. Dokidanje finaliteta. -3.6.1.2. Dokidanje koncentracije. -3.6.1.3. Dokidanje apsolutnosti. -3.6.2. Tehnike epske komunikacije. -3.6.2.1. Autorsko epiziranje. -3.6.2.2. Epiziranje likovima izvan dramske igre. -3.6.2.3. Epiziranje likovima unutar dramski igre. -3.6.2.4. Neverbalno epirizanje. -3.6.2.5. Repertoar tehnika epiziranja. -3.7. Sukcesija i prijenos informacija. -3.7.1. Simultanost i sukcesija. -3.7.2. Prijenos informacija na početku drame. -3.7.2.1. Ekspozicija i početak drame. -3.7.2.2. Inicijalno-izolirana i sukcesivno-integrirana ekspozicija. -3.7.2.3. Dominantni vremenski odnos. -3.7.2.4. Monološko i dijaloško posredovanje ekspozicije. -3.7.2.5. Deskriptivna i normativna teorija ekspozicije. -3.7.2.6. Neverbalni prijenos informacija u ekspoziciji; point of attrack i ekspozicija. -3.7.3. Prijenos informacija na kraju drame. -.... -3.7.4. Prijenos informacija i potencijal napetosti. -.... -4. Jezična komunikacija. -4.1. Dramski jezik i normalni jezik. -4.1.1. Prožimanje dviju razina. -4.1.2. Dimenzije odstupanja. -4.2. Polifunkcionalnost dramskog jezika. -4.2.1. Polifunkcionalnost. -4.2.2. Referencijalna funkcija. -4.2.3. Ekspresivna funkcija. -4.2.4. Apelativna funkcija. -4.2.5. Fatička funkcija. -4.2.6. Metajezična funkcija. -4.2.7. Poetska funkcija. -4.2.8. Polifunkcionalnost u govoru normalnim jezikom i u narativnim tekstovima. -4.3. Jezična komunikacija i radnja. -4.3.1. Identičnost govora i radnje. -4.3.2. Neidentičnost govora i radnje. -.... -4.4. Jezična komunikacija i lik. -4.4.1. Ograničenja u dominantnom odnosu lika i jzika. -.... -4.4.2. Jezično konstituiranje lika. -.... -4.5. Monološki govor. -4.5.1. Monolog i dijalog. -.... -4.5.2. Monolog. -.... -4.5.3. Govorenje u stranu. -.... -4.6. Dijaloški govor. -4.6.1. Normativna i deskriptivna poetika dijaloga. -4.6.2. Kvantitativni odnosi. -.... -4.6.3. Vremensko relacioniranje: sukcesija i simultanost. -.... -4.6.4. Sintaktika dijaloga. -.... -4.6.5. Retorika dijaloga. -.... -5. Dramatis personae i lik. -5.1. Međuovisnost radnje i lika. -5.2. O statusu dramskih likova. -5.2.1. Lik i osoba. -5.2.2. Ograničenja u prikazivanju likova u drami. -5.2.3. Lik kao sjecište kontrastnih i korespondentnih odnosa. -5.3. Dramatis personae, konstelacija likova i konfiguracija. -5.3.1. Dramatis personae. -.... -5.3.2. Konstelacija likova kao dinamična struktura interakcije. -5.3.3. Konfiguracija. -.... -5.4. Koncepcija i karakterizacija lika. -5.4.1. Koncepcija lika. -.... -5.4.2. Karakterizacija lika. -.... -6. Priča i radnja. -6.1. Priča, radnja i situacija. -6.1.1. Priča. -.... -6.1.2. Radnja. -.... -6.1.3. Situacija. -6.2. Prezentacija priče. -6.2.1. Ograničenja u prezentaciji priče. -.... -6.2.2. Tehnike prezentacije. -.... -6.3. Kombinacija sekvenca. -6.3.1. Saganje sekvenca na istoj razini fikcije. -.... -6.3.2. Slaganje sekvenca na različitim raznima fikcije. -.... -6.4. Segmentiranje i kompozicija. -6.4.1. Segmentiranje priče u odnosu prema segmentiranju prikazivanja. -6.4.2. Segmentiranje prikazivanja. -.... -6.4.3. Kompozicija. -.... -7. Struktura prostora i vremena. -7.1 Realnost i fikcionalnost prostora i vremena u drami. -7.2 Zatvorena i otovorena struktura prostora i vremena. -7.2.1. Normativna teorija. -.... -7.2.2. Dramska praksa. -.... -7.3 Struktura i posredovanje prostora. -7.3.1. Semantiziranje prostora. -.... -7.3.2. Koncepcija prostora. -.... -7.3.3. Tehnika lokaliziranja. -.... -7.4 Struktura i posredovanje vremena. -7.4.1. Glagolsko vrijeme: aktualizacija i distanciranje. -7.4.2. Sukcesija i simultanost. -7.4.3. Posredovanje vremena. -.... -7.4.4. Koncepcija vremena. -.... -7.4.5. Tempo. -.... -8. Zaključna napomena. -9. Bibliografija |
UDK: | 792.2 + 82.0-2 |
Namjena : | dva primjerka za poslijediplomski studij književnosti |
Signatura: | 792.2 PFI D |
Inventarni broj: | 99/16, 99/17, 99/18, III-1369, III-1370, 04/20, 04/21, 04/22, 06/180, 06/181, 06/182, 06/183, 06/184 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 3869 |
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
ISBN: | 953-6010-73-9 |
Autor(i): | Pavlovski, Borislav |
Naslov: | Prostori kazališnih svečanosti / Borislav Pavlovski |
Impresum: | Zagreb : Naklada MD , 2000 |
Materijalni opis: | 391 str. ; 21 cm |
Jezik: | hrvatski |
Nakladnička cjelina: | Biblioteka Quorum ; knj. 80 |
Napomena: | 4MUVF. - Str. [393]: Bilješka o autoru. - Str.[353]-374: Bibliografija. - Kazalo imena |
Ključne riječi: | Čašule, Kole -- Drame * Kazališna umjetnost -- Element prostora * prostor u kazalištu * Makedonsko kazalište -- 20. st. |
Sažetak: | 1. Ukratko u prostoru. -2. Tipologija kazališnih prostora. -2.1 Teatrološki sociokulturalizam. -2.2 Povijesna i estetička kazališna sistematizacija. -2.3 Pragmatično kazališno iskustvo. -2.4 Arhitektonski modeli. -2.3 Diskusija o tipologizaciji modela. -3. Povijest kazališnih i redateljskih koncepcija prostora. -3.1 Inicijalna energija. -3.2 Velika avantura. -3.3 Starogrčko kazalište. -3.4 Starogrčko i rimsko kazalište. -3.5 Srednjovjekovne pozornice. -3.6 Humanistički klasicizam. -3.7 Renesansna scena. -3.8 Barokna kazališna dvorana. -3.9 MMedios carros i carrilo. -3.10 Redateljske koncepcije. -4. Teorijski aspekti tekstualnoga i kazališnoga prostora. -2.1 Terminološke odrednice. -4.2 Komunikacijski modeli. -4.3 Tekstualna prostornost. -4.4 Unutarnje i vanjsko oprostorenje. -5. Kratka povijest makedonskog kazališta i drame. -6. Čašulina biobibliografija. -7. Recepcija u makedonskoj i inozemnoj znanosti o književnosti i kazališnoj kritici. -7.1 "Grana na vjetru". -7.1.1 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.1.2 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.2 "Brazda". -7.3 "Gradski sat". -7.4 "Igra ili socijalistička Eva". -7.4.1 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.4.2 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.5 "Tmine". -7.5.1 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.5.2 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.6 "Partitura za jednoga Mirona". -7.6.1 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.6.2 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.7 "Vrtlog". -7.7.1 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.7.2 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.8 "Kako vam drago...". -7.8.1 U makedonskoj znanosti i kritici. -7.8.2 U inozemnoj znanosti i kritici. -7.9 "Sud". -7.10 "Žitolub". -8. Žanrovsko-stilska klasifikacija. -8.1 Autorska klasifikacija. -8.2 Književnoznanstvena i kazališnokritička klasifikacija. -8.3 Diskusija o žanrovsko-stilskoj klasifikaciji. -8.4 Zatvorena i otvorena djela. -9. Uvod u dramske interpretacije. -9.1 Oblici optostorenja teksta. -9.2 Traumatizirani prostor. -9.3 Lirizacija "Brazde". -9.4 Prostor omeđen vremenom. -9.5 "Igra ili socijalistička Eva". -9.6 od "dramske etide" do "dramatizacije romana". -9.7 Kuća kao središte. -9.7.1 Redukcija scenskoga prostora. -9.8 Labirint upisan u krug. -9.9 U vrtlogu svjetla. -9.10 U znaku portreta. -9.11 U oniričkom kraljevstvu. -9.12 Simbolično zrcaljenje u ikoničnom. -9.13 U labirintu Biblioteke. -10. Zaključak |
UDK: | 792.01 * 821.163.3.09 Čašule, K.-2 * 82.0-2 * 792.2(497.17) |
Signatura: | 792 PAVL P |
Inventarni broj: | 06/290, 06/291, 06/292, 06/293 |
Vrsta građe: | knjiga |
Knjižnica: | Knjižnica Odsjeka za komparativnu književnost, http://www.knjiznice.ffzg.hr/komparativna |
MFN: | 8521 |
|
|
1
|
Upit: UDC_swish=(792.2 82.0-2 ) |